Home » Werkplaats » Controle

Controle

Vochtmeting
Vocht is de grootse vijand van de caravan. Als vocht indringt in de vloer, de wanden of het dak van de caravan kunnen de houten delen gaan rotten. Dat is een fikse schadepost. Bij de BOVAG-onderhoudsbeurt word een globale vochtmeting uitgevoerd. Wilt u een uitgebreide vochtmeting? Dan kunt u dit ook door Caravanservice Ouwerkerk laten doen.
De uitgebreide vochtmeting word uitgevoerd door de erkende keurmeester, met een speciale vochtmeter, op de belangrijkste plekken. U dient de caravan leeg aan te bieden, om de meting overal zo goed mogelijk uit te kunnen voeren. Na afloop ontvangt u een formulier met de uitslag van de vochtmeting.

Watersysteem controle
Bij de BOVAG-onderhoudsbeurt word de watervoorziening; toilet, kranen en pomp, droog gecontroleerd. Als de kranen klikken en de pomp draait, worden deze in orde bevonden.
Wilt u een uitgebreide controle (met water), dan kunt u dit ook bij Caravanservice Ouwerkerk laten uitvoeren. In combinatie met de onderhoudsbeurt of apart. Hierbij wordt de watertank gevuld. Daarna word er gecontroleerd op lekkage en werking van boiler, kranen, pompen, toilet en afvoeren.

Movercontrole
De caravanmover. Ideaal op vakantie, maar ook voor thuis op de oprit of bij het in- en uitrijden van de stalling. U wilt natuurlijk niet dat de mover opeens niet meer werkt. Daarom kunt u, b.v. gelijk met de onderhoudsbeurt, uw mover laten controleren.
De monteur controleert de bevestiging, de rollen, de accu en de afstandsbediening. De mover wordt schoongemaakt, gesmeerd en afgesteld.
Na de controle ontvangt u hiervan een inspectierapport.

Aankoopkeuring
Wilt u een caravan kopen bij een particulier? Laat dan een aankoopkeuring/caravancheck doen door Cararvanservice Ouwerkerk, zodat u geen verkeerde of te dure aanschaf doet. Dit kan u een hoop ellende besparen.
Bij een aankoopkeuring/caravancheck worden de vitale delen van de caravan gecontroleerd; namelijk de koppeling, remmen, banden, schokdempers, wielen, verlichting, gas en elektra. Er wordt tevens een vochtmeting gedaan. Vochtschade is een veel voorkomend probleem en vaak niet zichtbaar met het blote oog. Na deze keuring ontvangt u een formulier met daarop aangegeven hoe het met de technische staat van de caravan is gesteld.
Let wel: De aankoopkeuring/caravancheck is slechts een visuele controle. Er wordt dan ook niets vervangen, gerepareerd of gesmeerd.

Wat kost het?
Uitgebreide vochtmeting € 40,-
Watersysteemcontrole € 40,-
Movercontrole € 40,-
Aankoopkeuring € 95,-

Wilt u hiervoor een afspraak maken? Bel  0111 642306 of maak gebruik van ons contactformulier.